enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,2039
EURO
35,1021
ALTIN
2.518,46
BIST
10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Trabzon
Az Bulutlu
19°C
Trabzon
19°C
Az Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu
20°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C
Perşembe Az Bulutlu
20°C
Cuma Hafif Yağmurlu
20°C

Türkiye’nin en maliyetli yolu Trabzon’da!

2,5 milyar TL’ye mal olması beklenen Kanuni Bulvarı inşaatı 8 yıldır sürüyor. 2020 sonu itibariyle hizmete açılması hedeflenen Kanuni Bulvarı’nın toplam uzunluğu 28 km olacak. Kaynak: Türkiye’nin en maliyetli yolu Trabzon’da!

Türkiye’nin en maliyetli yolu Trabzon’da!
10.11.2019 11:54
1
A+
A-

Karadeniz Sahil Yolu’nun Akyazı Kavşağı’ndan başlayarak Trabzon-Gümüşhane yolunun Çağlayan Kavşağında son bulacak olan 28 km’lik Kanuni Bulvarı’nın inşaatı 2,5 milyarı bulan maliyeti ile Türkiye’nin en maliyetli şehir içi yol inşaatları arasında gösteriliyor.

Yolun maliyetinin artmasının en önemli nedeni ise yaklaşık 1,5 milyar TL’yi bulan yüksek kamulaştırma bedelleri.Trabzon için önemli bir ulaşım altyapısı olarak geçtiğimiz yıllarda inşaatına başlanan Kanuni Bulvarı’nın yapımı sürüyor. Trabzon’un şehir içi, şehirlerarası ve uluslararası trafiğe hizmet vermesi ve sahil yolunun yükünü önemli derecede hafifletmesi planlanan Kanuni Bulvarı’nın yolun büyük bir bölümü tamamlandı.

Toplum uzunluğu 28 kilometre olan ve etap etap hizmete açılan Kanuni Bulvarı’nda 22 köprülü kavşak olacak. 2020 sonu itibariyle tamamen hizmete açılması hedeflenen proje yaklaşık 2,5 milyar TL’ye mal olacak.

olun yapımında onlarca ev iş yeri kamu binası yıkılırken, ödenen 1,5 milyar TL’lik yüksek kamulaştırma bedelleri yolun maliyetinin artmasına neden oldu.Temeli 2011 yılının Mayıs ayında atılan ve yapımı 8 yıldır süren toplam 28 kilometre uzunluğunda 2×3 şeritli bölünmüş yol olarak yapımı devam eden Kanunu Bulvarı Projesi’nde 22 köprülü kavşak, toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 8 çift tüp ve 441 metre uzunluğunda 1 tek tüp olmak üzere toplam 17 tünel ve toplam uzunluğu 7 bin 888 metre olan 55 köprü bulunuyor. Toplam uzunlukları yaklaşık 10 km olan ve delme çalışmaları devam eden Boztepe tüneli ve Bahçecik tünelleri de var. Bu tünellerin yanı sıra proje bünyesinde 0,4 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 1 Tüneli, 0,3 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 2 Tüneli, 0,5 km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 1 Tüneli, 0,75 Km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 2 Tüneli de yer alıyor.

Trabzon’un trafik sorununu önemli oranda çözmesi beklenen 3 gidiş-gelişli projede 5 metre genişliğinde sağlı, sollu yaya kaldırımları da bulunuyor.

Kaynak: 61trabzonhaber.com

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.