enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
39,7637
EURO
46,6089
ALTIN
4.262,02
BIST
9.418,52
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Trabzon
Çok Bulutlu
25°C
Trabzon
25°C
Çok Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
25°C
Cuma Az Bulutlu
26°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
25°C
Pazar Hafif Yağmurlu
23°C

Bakan Uraloğlu, Trabzon Güney Çevre Yolu’nu İnceledi

Bakan Uraloğlu, Trabzon Güney Çevre Yolu’nu İnceledi
13.05.2025 11:46
12
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon Güney Çevre Yolu’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Şehri güneyden kuşaklayarak geçen 54,3 kilometrelik yolun 16,5 kilometrelik ilk kesiminde yapım çalışmalarının devam ettiğini belirten Uraloğlu, “Bitirdiğimizde hem transit trafiği rahatlatmış olacağız hem yerel trafiğin kısa zamanda seyahatini sağlamış olacağız.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon Güney Çevre Yolu’nda devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu basın açıklamasında, “Biz hesap kitap yaparız. Ne zaman, neye ihtiyacın olduğunu doğru hesaplamaya çalışırız. Ondan sonra uygun zamanlamayla buna başlarız.” ifadelerini kullandı.

Trabzon şehir geçişinde özellikle Akçaabat’tan başlayıp Yomra çıkışına kadar giden bölümde günlük trafiğin 80 binlere kadar ulaştığı kesimler olduğunu belirterek bu durumun yeni bir kapasite ihtiyacına yol açtığını söyledi. Bakan Uraloğlu, bu sebeple bir çevre yolu yapmanın gerekli olduğunu dile getirerek eskiden tartışılan çevre yolu projeleri olduğunu ancak bunun şehrin güncel imarı ile çeliştiğini anımsattı. Uraloğlu, bu sebeple yapılan istişareler sonucunda güzergahın sil baştan yapılması gerektiğine mutabık kaldıklarını anlattı.

Uraloğlu, “Yaptığımız istişareler sonucunda bugün geldiğimiz noktada 54,3 kilometre uzunluğunda Mersin’den başlayıp Trabzon’u komple güneyden kuşaklayarak geçen yolu Araklı’nın girişine kadar yapmamızın doğru olduğu kanaatine vardık.” dedi.

16,5 Kilometrelik Birinci Kesimde Çalışmalar Devam Ediyor

Birinci bölümün yapım çalışmalarına 1 Mayıs 2023’te başladıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “O günden bugüne yaklaşık 16 buçuk kilometrelik birinci kesimde yapım çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu kesimde yaklaşık 14 kilometreye yakın 7 tüp tünel var ve 8 aynada çalışmalarımız devam ediyor. Yine 7 tane viyadük var yaklaşık 850 metre civarında, burada da yapım çalışmalarına devam ediyoruz.” diye konuştu.

Yolun, Düzköy Yolu ile kesiştiği yerde bir kavşak yaptıklarını belirten Uraloğlu, ilk etabın Sera Gölü’nden mevcut Akyazı tünellerine bağlanacak şekilde bitirileceğini belirterek “Diğer etap da Araklı’ya giden etaptır. Orada da güzergah konusunda Büyükşehir Belediyemiz ve şehrin yöneticileri ve siyasetçileri ile mutabık kaldığımız şekilde proje çalışmalarını yürütüyoruz.” dedi.

Trafik Rahatlayacak

İlk etap bitmeden ikinci etaba da başlama düşünceleri olduğunu belirten Uraloğlu, “Bitirdiğimizde inşallah hem transit trafiği rahatlatmış olacağız hem yerel trafiğin çok daha uygun bir şekilde kısa zamanda seyahatini sağlamış olacağız. Hem zamandan hem akaryakıttan ciddi şekilde bir tasarruf etmiş olacağız.” açıklamasında bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.